Czy jest możliwa samodzielna regeneracja turbosprężarki?
Samodzielna regeneracja turbosprężarki
Rdzeń turbosprężarki, Koras, C.H.R.A. - wyważony, gotowy do montażu środek turbosprężarki
Zamów części przez telefon:
lub napisz:
wyszukaj części po numerze katalogowym
lub po modelu samochodu
Samodzielna regeneracja turbosprężarki
Rdzeń turbosprężarki, Koras, C.H.R.A. - wyważony, gotowy do montażu środek turbosprężarki
DWUMAS - ten usłyszany u mechanika „wyrok” może wprowadzić konsternację nawet wśród wielodzietnych beneficjentów programu 500+. Jeśli ktoś nie do końca wie co to jest dwumasa, zapraszamy do przeczytania tego artykułu.
Zadaniem sprężarki klimatyzacji jest wymuszenie ruchu czynnika chłodzącego w układzie. Sprężony czynnik jest w stanie ciekłym przekazywany do skraplacza (chłodnicy klimatyzacji), wytworzone podczas sprężania ciepło jest tam (w chłodnicy) redukowane i trafia do parownika gdzie podczas rozprężania następuje gwałtowne obniżenie temperatury, a schłodzone tak powietrze trafia do wnętrza auta.
Odkąd w 2006 roku wprowadzono normę emisji spalin EURO 4, właściciele aut zaczęli zmagać się z problemem montowanych od tego czasu filtrami cząstek stałych. Początkowo nikt nie przewidywał, iż skrót „DPF” stanie się tak powszechnie wypowiadaną w warsztatach chorobą ale wystarczyło poczekać aż auta eksploatowane w trasach „dorobią się” przebiegów rzędu 200tkm a używane w mieście 50-100tkm i tak około 2010 roku coraz więcej osób zaczęło szukać samochodów bez fabrycznego DPFa. Dziś znalezienie niewyeksploatowanego diesla bez DPFa graniczy z cudem więc walka z zapchanymi filtrami stała się koniecznością.