Czy jest możliwa samodzielna regeneracja turbosprężarki?
Samodzielna regeneracja turbosprężarki
Rdzeń turbosprężarki, Koras, C.H.R.A. - wyważony, gotowy do montażu środek turbosprężarki
Zamów części przez telefon:
lub napisz:
wyszukaj części po numerze katalogowym
lub po modelu samochodu
Wymiana pompowtryskiwaczy
Pompowtryskiwacze Siemens 03G130073, ich awarie i procedura wymiany
Kiedy na przełomie 1997 i 1998 roku koncern VAG wprowadził na rynek auta z innowacyjnym rozwiązaniem zasilania opartym na pompowtryskach, raczkujący system Common Rail ustępował nowemu wynalazkowi praktycznie pod każdym względem. Użytkownicy sławetnych Passeratti mimo charakterystycznej „kultury” pracy nowych jednostek diesla, chwalili je za dynamikę i względnie niskie spalanie. Możliwe to było dzięki uzyskaniu o wiele większego ciśnienia wtrysku. Co więcej, niejeden prowincjonalny Panoramiks z powodzeniem upalał swoje VW tankując bogate w różne cuda mieszanki „oranżady” różnego pochodzenia. Sielanka nie trwała długo bo wprowadzone normy emisji spalin wykluczyły dalszą możliwość stosowania tego rodzaju pompowtrysków.
Około roku 2003 pod maskami Volkswagena, Seata, Skody i Audi zaczęto montować niezwykle popularne jednostki 2.0 TDI o mocach 140 i 170KM zasilane również właśnie za pomocą pompowtrysków. Wkrótce koncern VAG musiał zmierzyć się z lawinowymi awariami, których źródłem okazały się sławetne Siemensy. Przygoda awarii pompowtrysku była o tyle nieprzyjemna, że na skutek „padnięcia” tylko jednego z nich, auto „rzucało palenie” i ratunkiem była tylko laweta. Po pewnym czasie Grupa VW uruchomiła nawet w swoich serwisach akcję bezpłatnej wymiany rzeczowych pompowtrysków. Dotyczyła ona samochodów nawet nie serwisowanych w ASO, jednak nie starszych niż 5 lat. Dziś z racji wieku tych aut, z kosztami omawianej tu awarii trzeba mierzyć się samemu.
W swojej ofercie mamy kompletne zestawy montażowe zawierające zarówno pompowtrysk jak i komplet nowych śrub i uszczelnień niezbędnych do prawidłowej ich pracy. Każdy ze zregenerowanych wtryskiwaczy zostaje poddany serii testów, w tym W SPECJALNIE DO TEGO CELU PRZYGOTOWANEJ MAKIECIE SILNIKA, pozwalającej sprawdzić ich pracę w warunkach rzeczywistych. W załączeniu znajduje się oczywiście także wydruk z testów.
Koszt takiego zestawu to 750zł brutto (z fakturą VAT)
Gwarancja: 12 miesięcy.
W ofercie mamy także pompowtryskiwacze firmy BOSCH
Numery katalogowe Siemens Continental VDO: 03G130073S 03G130073D IB-5WS-10000/1 IB5WS10000 IB5WS10001 PPD002 040024 040008 03G130073SD
Zastosowanie:
AUDI > A3 8P 2003-2012 > 2.0 TDI 140KM / BMM
AUDI > A3 8P 2003-2012 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CBAB , CFFB , CLJA
SEAT > ALTEA (5P1) 2004-2009 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CFHC
SEAT > ALTEA XL (5P5, 5P8) 2006-2012 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CFHC
SEAT > LEON (1P1) 2005-2012 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CFHC , CLCB
SEAT > TOLEDO III (5P2) 2004-2009 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD
SKODA > OCTAVIA (1Z3, 1Z5) 2004-2013 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CFHC , CLCB
SKODA > SUPERB (3T4, 3T5) 2008- > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CFFB , CLJA
VOLKSWAGEN > GOLF V 2003-2009 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD
VOLKSWAGEN > GOLF V 2003-2009 > 2.0 TDI 16V 4motion 140KM / BKD
VOLKSWAGEN > JETTA III 2005-2010 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD , CBDB , CBEA , CJAA
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKP , CBAB
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 16V 140KM 4motion / BKP , CBAB
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 140KM / BMP
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 140KM 4motion / BMP
VOLKSWAGEN > TOURAN (1TI, 1T2) 2003-2010 > 2.0 TDI 16V 140KM / BKD
Numery katalogowe Siemens Continental VDO: 03G130073T 03G130073M 03G130073MC 03G130073TX 5WS10000 IB-5WS-10000 IB5WS10000 03G130073T 03G130073M 03G130073MC 03G130073TX PPD002 040024 040008
Zastosowanie:
AUDI > A3 8P 2003-2012 > 2.0 TDI 163KM / BUY
AUDI > A3 8P 2003-2012 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CBBB , CFGB
AUDI > A3 8P 2003-2012 > 2.0 TDI 170KM quattro / BMN , CBBB , CFGB
AUDI > A4 B7 2004-2008 > 2.0 TDI 163KM / BVA
AUDI > A4 B7 2004-2008 > 2.0 TDI 170KM /BRD
AUDI > A4 B7 2004-2008 > 2.0 TDI 163KM quattro / BVA
AUDI > A4 B7 2004-2008 > 2.0 TDI 170KM quattro / BRD
SEAT > ALTEA (5P1) 2004-2009 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CEGA
SEAT > ALTEA XL (5P5, 5P8) 2006-2012 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CEGA
SEAT > ALTEA XL (5P5, 5P8) 2006-2012 > 2.0 TDI 170KM 4x4 / BMN , CEGA , CFJA
SEAT > LEON (1P1) 2005-2012 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CEGA , CFJA
SEAT > TOLEDO III (5P2) 2004-2009 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CEGA
SKODA > OCTAVIA (1Z3, 1Z5) 2004-2013 > 2.0 TDI RS 170KM / BMN , CEGA
VOLKSWAGEN > GOLF V 2003-2009 > 2.0 TDI 170KM / BMN
VOLKSWAGEN > JETTA III 2005-2010 > 2.0 TDI 170KM / BMN , CEGA
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 170KM / BMR , CBBB
VOLKSWAGEN > PASSAT B6 (3C2) 2005-2010 > 2.0 TDI 170KM 4motion / CBBB
VOLKSWAGEN > TOURAN (1TI, 1T2) 2003-2010 > 2.0 TDI 170KM / BMN
Wielu mechaników bagatelizuje bardzo ściśle określone wytyczne dotyczące wymiany pompowtryskiwaczy, co często prowadzi do komplikacji i uszkodzeń tych dość wrażliwych podzespołów. Zastosowanie się do poniższej instrukcji zapewni 100% pewność prawidłowej ich pracy.
Instrukcja montażu pompowtrysków
Ustalić w wyspecjalizowanym serwisie zajmującym się diagnostyką układów paliwowych co mogło być przyczyną nieprawidłowej pracy pompowtryskiwaczy.
Usunąć zanieczyszczenia w układzie paliwowym (piach, brud, opiłki i inne)
W przypadku silnego zabrudzenia należy wymienić na nowy zbiornik paliwa, wyczyścić przewody doprowadzające paliwo oraz napełnić nowym paliwem spełniającym normy jakościowe.
Po zdemontowaniu pompowtryskiwaczy należy specjalistycznymi narzędziami oczyścić z nagaru i zabrudzeń gniazda osadzenia pompowtryskiwaczy.
Wymienić filtr paliwa na nowy. Stosować wyłącznie markowe filtry firmy BOSH, KNECHT, MANN, DELPHI; spełniające surowe normy filtracji.
Należy zawsze stosować nowe zestawy uszczelnień firmy BOSCH.
Do montażu pompowtryskiwaczy używamy nowych śrub montażowych.
Po wykonaniu ww. operacji zamontować pompowtryskiwacze zgodnie z technologią montażu dla danego auta.
Sprawdzić osadzenie pompowtryskiwaczy oraz czy nie ma przedmuchów. Złe osadzenie może spowodować uszkodzenie uszczelnienia pompowtryskiwacza. Konsekwencją może być uszkodzenie głowicy lub wypalenie tłoka.
Dokręcić pompowtryskiwacz:
- Wstępnie 3 Nm
- Następnie 90⁰
- Następnie 180⁰
Założyć wałek
- Dokręcić wstępnie 20 Nm
- dokręcanie końcowe 90⁰
Dokręcić pompowtryskiwacz:
- Wstępnie 12 Nm
- Następnie 270⁰
Założyć wałek
- Dokręcić wstępnie 20 Nm
- dokręcanie końcowe 90⁰
- Kręcimy wałem aż do momentu kiedy pompowtryskiwacz znajdzie się w tzw. punkcie „0”,
- Luzujemy śrubę kontrującą, tą do regulacji pompowtryskiwacza.
- Dokręcamy do lekkiego oporu.
- Następnie cofamy o 180⁰
- Na koniec dokręcamy śrubę kontrującą.
I tak dla każdego z pompowtryskiwaczy.
Samodzielna regeneracja turbosprężarki
Rdzeń turbosprężarki, Koras, C.H.R.A. - wyważony, gotowy do montażu środek turbosprężarki
DWUMAS - ten usłyszany u mechanika „wyrok” może wprowadzić konsternację nawet wśród wielodzietnych beneficjentów programu 500+. Jeśli ktoś nie do końca wie co to jest dwumasa, zapraszamy do przeczytania tego artykułu.
Zadaniem sprężarki klimatyzacji jest wymuszenie ruchu czynnika chłodzącego w układzie. Sprężony czynnik jest w stanie ciekłym przekazywany do skraplacza (chłodnicy klimatyzacji), wytworzone podczas sprężania ciepło jest tam (w chłodnicy) redukowane i trafia do parownika gdzie podczas rozprężania następuje gwałtowne obniżenie temperatury, a schłodzone tak powietrze trafia do wnętrza auta.