<< POWRÓT DO KATEGORII

CZYSZCZENIE FILTRA DPF / FAP

  • CZYSZCZENIE FILTRA DPF / FAP ( Regeneracja filtra cząstek stałych )

    CENA BRUTTO (REGENERACJA):
    550,00 PLN

    KUP REGENERACJE
    Z KAUCJĄ
    KUP REGENERACJE
    BEZ KAUCJI
    • - Regeneracja filtra cząstek stałych
    • - Usunięcie zalegających osadów PM10
    • - Przywrócenie fabrycznej drożności
    • - Jeśli jesteś spoza Warszawy wyślemy kuriera do Ciebie. Demontujesz DPFa z auta a my przysyłamy pod wskazany adres kuriera który odbiera paczkę. Następnego dnia roboczego wykonujemy usługę i odsyłamy wyczyszczony filtr pod wyznaczony adres. Cały proces trwa jedynie jeden dzień roboczy. Koszt takiej usługi (w dwie strony): 65.00 zł
    • - Brak powiązanych samochodów

    Większość osób trafiających do nas dziś nie wiedziała do tej pory „co to jest FAP”, „co to jest DPF filtr w dieslu” czy jak to niektórzy błędnie nazywają „co to jest PDF”???? ??? Jest to nic innego jak FILTR CZĄSTEK STAŁYCH z ang. diesel particulate filter – DPF; z fr. filtre a particules – FAP. Właśnie ten element układu wydechowego jest przyczyną ogromnej ilości dyskusji i flustracji. Tak w warsztach, wśród użytkowników jak i w sieci - na forach internetowych doszukać się można wielu informacji dotyczących tego problemu. Wystarczy wpisać w przeglądarce hasła; dpf mazda 6, dpf bmw e60, dpf opel, dpf passat b6, dpf toyota czy dpf mercedes etc. etc., by dowiedzieć się jak kontrolka dpf działa na użytkowników, na czym polega wycinanie filtra DPF, jak samemu wyczyścić filtr dpf, jak wypalić PDF ????, bądź jakie są objawy zapchanego filtra dpf. W związku z bardzo wysokim kosztem zakupu nowego filtra cząstek stałych, szukających szybkiego i taniego rozwiązania sprawy nie brakowało i narodziła się nowa gałąź usług związanych z tematem; usuwanie dpf, wypalanie dpf  bądź chemiczne czyszczenie dpf. Oczywiście każde z nich jest to rozwiązaniem;

    ·         USUNIĘCIE/WYCIĘCIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. Usunięcie dpf z diesla powoduje nawet często wzrost mocy – nic tylko się cieszyć, nie dość, że zapominamy o awarii to zyskujemy kilka koni pod maską. Niestety wycinanie dpf wiąże ze sobą i nie tak radosne konsekwencje - wątek prawny sprawy. Wiadomo, iż usunięcie tego elementu jest nielegalne. Do tej pory temat ten nie był poddany bardzo restrykcyjnym kontrolom a regulacje prawne tej kwestii dopiero raczkują. Ale to się zmienia. Policja na wyposażeniu auta patrolu drogowego ma już środki do sprawdzenia kwestii prawidłowego działania układu DPF, a stale podnoszone środki kontroli nad stacjami diagnostycznymi ukrócą proceder "wycinania" DPF. Warto już dziś pomyśleć o tym czy taki zabieg jak usunięcie filtra cząstek stałych będzie się opłacał, czy np. przyszły nabywca auta nie będzie chciał pociągnąć nas do konieczności przywrócenia auta do norm fabrycznych albo czy przy okazji wyjazdu do krajów Europy zachodniej gdzie do sprawy ochrony środowiska podchodzi się bardzo poważnie, kontrola wykaże brak dpf – może się to okazać kilkutysięcznym wydatkiem

    ·         WYPALANIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. Czynność tą można wykonać nawet samemu przy pomocy interfejsu diagnostycznego. Ta metoda pozwala przywrócić filtr dpf/fap do stanu „używalności”, kontrolka filtra cząstek stałych gaśnie, auto nie pracuje już w trybie awaryjnym – jest dobrze. Będzie dobrze, jeśli auto nie ma dużego przebiegu i często jeździ „w trasy”. Jeśli auto z silnikiem diesla jeździ tylko po mieście (na krótkich odcinkach) a komputer sterowania procedurą automatycznego dopalania filtra dpf nie ma możliwości uruchomienia tej procedury problem powróci szybko. Dopalenie tzw. sadzy to nie wszystko, w filtrze zostaje jeszcze popiół, który ogranicza już metodę dopalania na tyle, że ta procedura staje się skuteczna na bardzo krótko.

    ·          CHEMICZNE CZYSZCZENIE DPF. Czyszczenie filtra fap / dpf czyli regeneracja filtra cząstek stałych. Regeneracja dpf to metoda już bardziej zaawansowana i ciężka do przeprowadzenia bez odpowiednich warunków. Pozwala jednak przywrócić przepustowość dpf do wartości fabrycznych. Oczywiście środki chemiczne są ogólnodostępne ale tutaj trzeba już dobrać się fizycznie do samego filtra, najlepiej demontując go z auta. Wtedy o pomyślności przeprowadzenia mycia dpf decydują tylko; dobór odpowiedniego środka chemicznego i determinacja.

    Innowacyjną metodą regeneracji filtrów DPF jest czyszczenie ich w specjalnie do tego zaprojektowanej maszynie. Wieloetapowy proces "prania" DPF został przygotowany na bazie setek prób i doświadczeń. Procedurą czyszczenia steruje zestaw czujników, który w połączeniu z komputerem oblicza optymalne ciśnienie i czas potrzebny do uzyskania pełnej przepustowości filtra. Środek chemiczny używany podczas procesu regeneracji został specjalnie stworzony do pracy przy użyciu tej właśnie maszyny. Każdy filtr podlega testowi "przed" i "po" procedurze czyszczenia, co jest finalnie potwierdzone drukowanym wynikiem przepustowości DPF. Taki proces przywraca drożność filtra cząstek stałych do poziomu 95-98%. Koszt takiego czyszczenia filtra cząstek stałych to 550zł brutto w przypadku większości aut osobowych. Zdemontowany DPF należy dostarczyć do naszej siedziby i z reguły w przeciągu jednego dnia roboczego filtr wraz z pisemnym potwierdzeniem przepustowości i gwarancją na 12 miesięcy jest gotowy do wydania. W przypadku kiedy dostarczenie DPF do siedziby w Warszawie jest utrudnione, REGENERUJ.pl wyśle pod wskazany adres kuriera zajmując się logistyką w obie strony.

    Budowa oraz zasada działania filtrów DPF we współczesnej motoryzacji

    Filtr DPF znajdziemy w samochodzie za katalizatorem. Prawidłowa praca tego urządzenia jest możliwa, dzięki funkcjonowaniu wraz z czujnikami ciśnienia i temperatury przed i za filtrem oraz sondą lambda. Dane pochodzące z tych elementów są podstawą dla sterownika silnika, który oblicza poziom nasycenia filtra i steruje jego regeneracją. Konstrukcja tego elementu opiera się o ceramiczny korpus umieszczony w metalowej obudowie. Jego wnętrze podzielone jest na kanały o małej średnicy ułożone względem siebie w sposób równoległy. Są one zakryte ze strony dolotowej lub wylotowej. Jedne z nich odpowiedzialne są za przechwytywanie spalin wpadających do filtra, natomiast drugie kierują spaliny poza filtr. Ścianki tych przewodów są porowate, co powoduje zatrzymywanie szkodliwych dla środowiska cząstek stałych. Z tego powodu mamy oczywiście po pewnym czasie zapchany DPF, ponieważ jest określony limit gromadzonych w filtrze cząstek stałych. Współczesne auta posiadają zdolność do samoczynnej regeneracji poprzez odpowiednie działanie sterownika spalania, jednak niekiedy nasz pojazd nie ma ku temu odpowiednich warunków i wtedy zapala nam się kontrolka filtra cząstek stałych.