Regeneracja filtra DPF / FAP

  • Twój filtr cząstek stałych coraz częściej wchodzi w tryb dopalania?

    Kontrolka DPF irytuje Cię bardziej a od rezerwy paliwa?

    Poziom oleju w silniku stale wzrasta?

    Odczuwasz spadek mocy auta?

    Twoje auto uległo awarii turbosprężarki i masz olej w układzie wydechowym?
  • Nie musisz wycinać DPF!!!

    Nie musisz obawiać się o konsekwencje jego wycięcia!!!

    Przywrócimy przepustowość  Twojego filtra do wartości fabrycznych!!!

    Nie masz czasu? Podaj tylko adres. Zajmiemy się pełną logistyką w dwie strony.
     


  • Cena usługi regeneracji to 400zł brutto (auta osobowe)

    Gwarancja!!!
  • Zadzwoń, dowiedz się o szczegóły

    532-323-222

    Albo napisz

    biuro@regeneruj.pl

12.10.2017

Większość osób trafiających do nas dziś, nie wiedziała do tej pory „co to jest FAP”, „co to jest DPF filtr w dieslu” czy jak to niektórzy błędnie nazywają „co to jest PDF” :) ??? Jest to nic innego jak FILTR CZĄSTEK STAŁYCH z ang. diesel particulate filter – DPF; z fr. filtre a particules – FAP. Właśnie ten element układu wydechowego jest przyczyną ogromnej ilości dyskusji i flustracji. Tak w warsztach, tak wśród użytkowników, jak i w sieci. Na forach internetowych doszukać się można wielu informacji dotyczących tego problemu. Wystarczy wpisać w przeglądarce hasła; dpf mazda 6, dpf bmw e60, dpf opel, dpf passat b6, dpf toyota czy dpf mercedes etc. etc., by dowiedzieć się jak kontrolka dpf działa na użytkowników, na czym polega wycinanie filtra DPF, jak samemu wyczyścić filtr dpf, jak wypalić PDF :), bądź jakie są objawy zapchanego filtra dpf. W związku z bardzo wysokim kosztem zakupu nowego filtra cząstek stałych, osób szukających szybkiego i taniego rozwiązania sprawy nie brakowało i narodziła się nowa gałąź usług związanych z tematem; usuwanie dpf, wypalanie dpf  bądź chemiczne czyszczenie dpf. Oczywiście każde z nich jest jakimś rozwiązaniem;

·         USUNIĘCIE/WYCIĘCIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. Usunięcie dpf z diesla powoduje nawet często wzrost mocy, także nic tylko się cieszyć. Nie dość, że zapominamy o awarii to zyskujemy kilka koni pod maską. Niestety wycinanie dpf wiąże ze sobą również i nie tak radosne konsekwencje - podstawowym problemem jest tutaj kwestia ochrony środowiska i wątek prawny sprawy. Wiadomo, iż usunięcie tego elementu jest nielegalne. Do tej pory temat ten nie był poddany bardzo restrykcyjnym kontrolom a regulacje prawne tej kwestii dopiero raczkują. Ale to się zmienia. Policja na wyposażeniu auta patrolu drogowego ma już środki do sprawdzenia kwestii prawidłowego działania układu DPF, a stale podnoszone środki kontroli nad stacjami diagnostycznymi ukrócą proceder "wycinania" DPF. Warto już dziś pomyśleć o tym czy taki zabieg jak usunięcie filtra cząstek stałych będzie się opłacał, czy np. przyszły nabywca auta nie będzie chciał pociągnąć nas do konieczności przywrócenia auta do norm fabrycznych albo czy przy okazji wyjazdu do krajów Europy zachodniej gdzie do sprawy ochrony środowiska podchodzi się bardzo poważnie, kontrola wykaże brak dpf – może się to okazać kilkutysięcznym wydatkiem

·         WYPALANIE FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. Czynność tą można wykonać nawet samemu, przy pomocy interfejsu diagnostycznego. Ta metoda pozwala przywrócić filtr dpf/fap do stanu „używalności”, kontrolka filtra cząstek stałych gaśnie, auto nie pracuje już w trybie awaryjnym – jest dobrze. Owszem, będzie dobrze, jeśli auto nie ma dużego przebiegu i często jeździ „w trasy”. Jeśli auto z silnikiem diesla jeździ tylko po mieście (na krótkich odcinkach) i komputer nie ma możliwości uruchomienia procedury automatycznego dopalania filtra dpf, problem powróci szybko. Ale dopalenie tzw. sadzy to nie wszystko. W filtrze zostaje jeszcze popiół, który ogranicza już metodę dopalania na tyle, że ta procedura staje się skuteczna na bardzo krótko.

·          CHEMICZNE CZYSZCZENIE DPF. Czyszczenie filtra fap / dpf czyli regeneracja filtra cząstek stałych. Regeneracja dpf to metoda już bardziej zaawansowana i ciężka do przeprowadzenia bez odpowiednich warunków. Pozwala jednak przywrócić przepustowość dpf do wartości fabrycznych. Oczywiście środki chemiczne są ogólnodostępne ale tutaj trzeba już dobrać się fizycznie do samego filtra, najlepiej demontując go z auta. Wtedy o pomyślności przeprowadzenia mycia dpf decydują tylko; dobór odpowiedniego środka chemicznego i determinacja.

Jak czyścimy my?

Innowacyjną metodą regeneracji filtrów DPF jest czyszczenie ich w specjalnie do tego zaprojektowanej maszynie. Wieloetapowy proces "prania" DPF został przygotowany na bazie setek prób i doświadczeń. Procedurą czyszczenia steruje zestaw czujników, który w połączeniu z komputerem oblicza optymalne ciśnienie i czas potrzebny do uzyskania pełnej przepustowości filtra. Środek chemiczny używany podczas procesu regeneracji został specjalnie stworzony do pracy przy użyciu tej właśnie maszyny. Każdy filtr podlega testowi "przed" i "po" procedurze czyszczenia, co jest finalnie potwierdzone drukowanym wynikiem przepustowości DPF. Taki proces przywraca drożność filtra cząstek stałych do poziomu 95-98%. Cena czyszczenia filtra cząstek stałych to 550zł brutto w przypadku większości aut osobowych. Zdemontowany DPF należy dostarczyć do naszej siedziby i z reguły w przeciągu jednego dnia roboczego filtr wraz z pisemnym potwierdzeniem przepustowości i gwarancją na 12 miesięcy jest gotowy do wydania. W przypadku kiedy dostarczenie DPF do siedziby w Warszawie jest utrudnione, REGENERUJ.pl wyśle pod wskazany adres kuriera zajmując się logistyką w obie strony.

Budowa oraz zasada działania filtrów DPF we współczesnej motoryzacji

Filtr DPF znajdziemy w samochodzie za katalizatorem. Prawidłowa praca tego urządzenia jest możliwa, dzięki funkcjonowaniu wraz z czujnikami ciśnienia i temperatury przed i za filtrem oraz sondą lambda. Dane pochodzące z tych elementów są podstawą dla sterownika silnika, który oblicza poziom nasycenia filtra i steruje jego regeneracją. Konstrukcja tego elementu opiera się o ceramiczny korpus umieszczony w metalowej obudowie. Jego wnętrze podzielone jest na kanały o małej średnicy ułożone względem siebie w sposób równoległy. Są one zakryte ze strony dolotowej lub wylotowej. Jedne z nich odpowiedzialne są za przechwytywanie spalin wpadających do filtra, natomiast drugie kierują spaliny poza filtr. Ścianki tych przewodów są porowate, co powoduje zatrzymywanie szkodliwych dla środowiska cząstek stałych. Z tego powodu mamy oczywiście po pewnym czasie zapchany DPF, ponieważ jest określony limit gromadzonych w filtrze cząstek stałych. Współczesne auta posiadają zdolność do samoczynnej regeneracji poprzez odpowiednie działanie sterownika spalania, jednak niekiedy nasz pojazd nie ma ku temu odpowiednich warunków i wtedy zapala nam się kontrolka filtra cząstek stałych.

Skontaktuj się z nami: http://regeneruj.pl/kontakt