• Zamów części przez telefon:

    532 323 222

    532 323 233    532 555 505
  • lub napisz:

    biuro@regeneruj.pl

Regeneracja sprężarki klimatyzacji

04.07.2017

Sprężarka klimatyzacji to skomplikowane urządzenie, bez którego cały układ nie mógłby funkcjonować, przynosząc nam ulgę w upalne dni. Sprężarka ma za zadanie tłoczenie czynnika, ale także jego sprężanie. W następnym etapie czynnik trafia do chłodnicy klimatyzacji, gdzie oddawane jest ciepło wytworzone w trakcie sprężania. Finalnie, czynnik kierowany jest do parownika, gdzie następuje jego rozprężanie, co powoduje gwałtowny spadek temperatury. W ten sposób możliwe jest schłodzenie powietrza krążącego w układzie wentylacji.

Kompresor klimatyzacji spełnia dwie podstawowe funkcje:

- zasysa rozprężony czynnik z parownika,

- tłoczy sprężony czynnik do skraplacza.

Oba procesy następują po sobie naprzemiennie w sposób ciągły.

Budowa oraz konstrukcja sprężarki

Najpowszechniej stosowana sprężarka tłokowa klimatyzacji zbudowana jest z:

- tłoka,

- komory korbowej,

- koła pasowego,

- wału korbowego,

- komory cylindra,

- elektrozaworu,

- krzywki,

- uszczelniacza czołowego.

Wyróżnia się sprężarki tłokowe o stałej pojemności, gdzie tłoki zawsze pracują tak samo (jedyną zmienną jest prędkość obrotowa) oraz o zmiennej pojemności. W drugim przypadku zmienny jest kąt pochylenia tarczy, na której zamontowane są tłoki. W ten sposób, możliwe jest uzyskanie realnie stałej wydajności pracy układu.

Sprężarka klimatyzacji – jak pozbyć się awarii

Prawidłowo eksploatowany kompresor nie powinien ulec awarii, chyba, że z powodu naturalnie występującego zużycia się części. Niestety jednak, w praktyce często mamy do czynienia z błędami podczas eksploatacji (brak przeglądów, uzupełniania czynnika), które powodują szybsze wystąpienie awarii. Częstokroć przyczyną uszkodzenia kompresora klimy jest awaria układu pasowego lub osprzętu współpracującego w tym układzie.

Najczęstszym rodzajem uszkodzenia sprężarki klimatyzacji jest zatarcie. Do przyczyn możemy zaliczyć:

- brak oleju, który powinien być zmieszany z czynnikiem chłodzącym podczas jego wymiany;

- przedostanie się zanieczyszczeń do układu z powodu rozszczelnienia lub podczas wymiany, któregoś z elementów.

Uszkodzenie może nastąpić również w wyniku nieumiejętnego uzupełniania układu czynnikiem (zbyt duża ilość lub uzupełnienie samym olejem) lub niską wydajnością skraplacza, co kończy się często przegrzaniem sprężarki. Objawem tego zjawiska jest z reguły odczuwalny spadek wydajności klimatyzacji.

Sprężarka klimatyzacji jest tak zaprojektowana, że możliwa jest jej regeneracja, co można wykonać w naszym serwisie w Warszawie. Gwarantujemy długotrwałą żywotność zregenerowanych kompresorów klimatyzacji i jakość nie odbiegającą od nowych sprężarek. W naszym zakładzie możliwa jest naprawa klimatyzacji samochodowej, co poprzedza oczywiście kompleksowa diagnoza układu pozwalająca znaleźć przyczynę usterki. Naszym zdaniem, wymiana sprężarki klimatyzacji na nową jest krokiem, którego można uniknąć, stosując sprawdzone techniki naprawy kompresora klimy.