• Zamów części przez telefon:

    532 323 222

    532 323 233    532 555 505
  • lub napisz:

    biuro@regeneruj.pl

Regeneracja przekładni kierowniczej - maglownicy

10.08.2016

Przekładnia kierownicza to jeden z podstawowych elementów pojazdów samochodowych, bez którego nie można wyobrazić sobie jazdy samochodem. Innym określeniem tego elementu jest maglownica. Jest to część składowa mechanizmu kierowniczego, której zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego przełożenia kinematycznego i dynamicznego. Najprościej rzecz ujmując, przekładnia przenosi siłę rąk z kierownicy na siłę osiową, która determinuje skręt kół. Wyróżnia się wiele typów przekładni kierowniczych.

Przekładnia kierownicza – typy:

- zębatkowa, listwowa    

- śrubowo-kulowa,

- ślimakowa,

- ze ślimakiem globoidalnym.

Pierwsza z nich jest najczęściej spotykana w samochodach. Ruch obrotowy wałka w jej przypadku jest powodowany ruchem postępowym zębatki, do której przymocowane są drążki poprzeczne. Szczególnymi cechami tego rodzaju układu są stosunkowo niewielkie opory ruchu oraz zwarta budowa.

Układ kierowniczy – objawy uszkodzenia, typy usterek

W celu minimalizacji oporów ruchu mechanizmu stosuje się smar stały wewnątrz obudowy. W wyniku tego, czasami mamy do czynienia z wyciekającym smarem na osłonach elastycznych, co w skrajnych przypadkach może skutkować zatarciem mechanizmu, a już na pewno cięższą pracą przekładni.

Tak jak wszystkie inne elementy samochodów osobowych, również układ kierowniczy ulega zużyciu. Dlatego w naszej ofercie znajduje się regeneracja przekładni kierowniczej, polegająca m.in. na wymianie najszybciej zużywających się części, tj. pierścieni i gum uszczelniających a w skrajnych przypadkach zużycia wymianie listwy. Dokładamy wszelkich starań do tej operacji, ponieważ regeneracja układów kierowniczych jest czynnością odpowiedzialną ze względu na wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

Typowe objawy uszkodzonej maglownicy to przede wszystkim luz w przekładni, który kierowca może odczuć na kole kierownicy. Niestety, ale wiele osób to bagatelizuje, ponieważ proces ten jest powolny, a naturalnym odruchem człowieka jest przyzwyczajenie. Na etapie poważnego uszkodzenia możemy usłyszeć stuki podczas kręcenia kierownicą czy też poruszaniu się po dziurach na drodze.